CLUBKAART & KASSA

Sporting Krommenie beschikt over de Clubkaart. Sinds we als club voor de veiligheid geen contant geld meer hebben, stuiten we op enkele praktische bezwaren. Kinderen konden voorheen met wat kleingeld bij de club terecht. Nu zouden ze een eigen bankpas of die van papa of mama mee moeten nemen. Veel kinderen hebben nog geen bankpas en de meeste ouders geven hun kinderen logischerwijs niet zomaar hun bankpas mee. Een ander nadeel van het pinnen is dat de (senioren)teams die een \’potje\’ maken na de wedstrijd, niet meer hun contante geld in het daarvoor bestemde glas kunnen storten.

De Clubkaart springt in op deze bezwaren. De Clubkaart kost €2,50. Dit bedrag geldt als borg, dus bij het inleveren van de kaart, krijgt u dit bedrag weer terug. De kaart moet gevuld worden met minimaal €1,-. Dit kan thuis via Ideal, maar dit kan ook bij de club zelf. Bij gebruikmaking van Ideal moet u zich wel eerst registreren, mocht u hierover nog niet beschikken.

Op deze manier hoeven kinderen niet met grote bedragen of contact geld over straat. Daarnaast kunnen ‘potjes\’ nu digitaal worden gemaakt. Iedereen kan bij de kassa geld op de kaart storten of iedereen kan dat thuis al doen via Ideal. 

Wij hopen dat de kaart u gaat helpen!

LEES HIER DE GEBRUIKERSHANDLEIDINGEN CLUBKAART
Clubkaart opwaarderen

Club kaart opwaarderen via Mijn KNIP Online

De club kaart kan heel gemakkelijk via Mijn KNIP Online (www.mijnkniponline.nl) op de computer,tablet of smartphone opgewaardeerd worden. Via de knop “opwaarderen” kun je kiezen voor de betaalmethode iDeal.

Klik de rekening of rekeningen aan die je wilt opwaarderen en kies voor de gewenste betaalmogelijkheid iDeal.

Vanaf hier volg je de standaard iDeal betalingsprocedure. Het is ook mogelijk om met je mobielbankieren-app op te waarderen via iDeal. Afhankelijk van je bank kan dit met je pincode van je app en dus zonder e-dentifier. Hier zie je ook een overzicht van de betalingsvoorwaarden die gelden bij jouw vereniging, zoals het minimale op te waarderen bedrag.

Na het invoeren van het gewenste bedrag, klik je op ‘Opwaarderen’. Hier kun je je bank selecteren en afrekenen.

LET OP !! Een opwaardering wordt in de wachtstand gezet als de opwaardeertransactie niet volledig is afgerond. Het is belangrijk dat je na de betaling bij je bank via de knoppen in de getoonde webpagina’s weer terug keert naar Mijn KNIP online. Alleen dan wordt direct nadat de betaling afgerond is het saldo op de KNIP rekening bijgeschreven. Sluit je het browserscherm vroegtijdig af, dan kan het tot 24 uur duren voordat het saldo bijgeschreven wordt.

Aanschaf en opwaarderen clubkaart

Voor de kaart wordt een bedrag van € 2,50 aan statiegeld in rekening gebracht. Bij inlevering van de kaart dient het rekeningnummer van degene die de kaart inlevert genoteerd te worden waarna de penningmeester het bedrag zal terug storten.

Opwaarderen bij Sporting: kaart op de kaartlezer leggen met Sporting logo naar boven. Op de kassa “Saldoaanslaan, daarna kaart en opwaarderen. Via de pin een bedrag van minimaal € 1,00 op de kaart zetten.

Opwaarderen buiten het kassasysteem: Ga naar www.mijnkniponline.nl Voor de eerste keer registeren van de kaart waarna via iDeal de kaart kan worden opgewaardeerd door de stappen in het programma te volgen.

Gereed maken betaling met Knip: De telefoon dient door de eigenaar zelf gereed te worden gemaakt voor het gebruik van “Knip” via het Download de KNIP app.

Betalen met de clubkaart

Voor de administratieve afhandeling heeft Sporting Krommenie een overeenkomst gesloten met Le Credit Sportif. Zij zijn leverancier van ons kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubkaart.

De Clubkaart is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze Clubkaart kun je bij Sporting Krommenie aan de bar afrekenen.

Bij een Clubkaart betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Clubkaart op de kaartlezer van de kassa gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN betaling.

Clubkaart activeren

Voor je met de Sporting Krommenie Clubkaart kan betalen, dien je de Clubkaart te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Clubkaart is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

Kan ik met mijn clubkaart ook ergens anders betalen

Nee, met het tegoed op je Clubkaard kan alleen bij Sporting Krommenie worden afgerekend.

Kan er saldo worden terug gestort?

Saldo wat op de Clubkaart staat kan alleen worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap of inlevering van de kaart.

Hoe kan ik mijn saldo controleren?

Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op het LCD-scherm aan de klantkant getoond. Je kunt ook om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo. Je kunt de barmedewerker ook vragen om op “Saldo” te drukken en de pas op de kassalezer te leggen. Het saldo wordt dan getoond.

Wat moet ik doen als de kassa een verkeerd bedrag heeft afgeboekt?

Het is mogelijk om een transactie te corrigeren. Dit kan alleen gebeuren door de penningmeester, Email: penningmeester@sportingkrommenie.nl

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing?

Blokkeer je Clubkaart zo snel mogelijk. Dat kan alleen als de kaart is geregistreerd. Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kan je de betreffende pas blokkeren. Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Clubkaart.

LEES HIER DE GEBRUIKERSHANDLEIDINGEN KASSA
Clubkaart opwaarderen & betalen

Nieuwe kaart: kaart op de kaartlezer leggen met Sporting Kommenie logo naar boven. Op de kassa saldo aanslaan, daarna kaart en opwaarderen. Via de pin een bedrag van minimaal € 1,00 op de kaart zetten.

Betalen: product aanslaan, betalen met kaart. Kaart op de kaartlezer leggen (met Sporting logo naar boven) en bedrag wordt afgetrokken.

Voor de kaart wordt een bedrag van € 2,50 aan statiegeld in rekening gebracht. Bij inlevering van de kaart dient het rekeningnummer van degene die de kaart inlevert genoteerd te worden waarna de penningmeester het bedrag zal terug storten.

Gebruikershandleiding kassa
  •  ALLE producten moeten worden aangeslagen op de kassa.

    Ook consumpties bar/keukendienst en gevallen flesjes ( zie betaalmethode “wegboeken”)

  • Alle commissies hebben een eigen betaalmethode gekregen (zie betaalmethode “wegboeken”).
  • Geen hoofdrekenen meer, zodat rekenfouten tot het verleden behoren.
  • Om optimaal gebruik te kunnen maken van alle mogelijkheden van dit systeem, verzoeken wij de leden de gebruiksaanwijzingen op te volgen.
Opstarten en afsluiten terminal kassa
  1. Terminal opstarten: Houd de doorzichtige knop in de poot achterop +/- 2 seconden ingedrukt tot de knop groen oplicht. De terminal start nu op (dit kan enkele minuten duren!). Wacht tot u het beeldscherm onder “Terminal aanmelden” ziet.
  2. Druk met uw vinger op het beeldscherm op de knop “Aanmelden”. De terminal haalt nu de benodigde gegevens op. Mocht de knop aanmelden niet verschijnen druk dan op “Offline starten”.
  3. Terminal afsluiten: Druk op de kop ‘kassaterminal’ rechts bovenin. Druk vervolgens op de knop ‘Uitschakelen’ en de kassa schakelt zich vanzelf uit.
Producten aanslaan & afrekenen
  1. Producten aanslaan: Als het product niet reeds in het scherm is te vinden (daar staan de z.g. snellopers) Sla dan de gewenste categorie producten aan.
  2. Druk vervolgens op de knop van het product dat u wilt aanslaan. Als u het aantal van een aangeslagen product wilt verhogen drukt u meerdere malen op de knop van het product. Als u verschillende producten aan wilt slaan drukt u op de desbetreffende knop(pen).
  3. Aantallen producten wijzigen: Druk op de knop van het product dat u wilt aanslaan. Wilt u van 1 product meerdere aantallen aanslaan, dan kan dat op de volgende manieren. Bijvoorbeeld 10 tapbier.
  • Druk eerst op ‘X’ en tik dan 10 en ‘ok’ en vervolgens de knop ‘Amstel tap’

  • Druk de knop ‘Bier Amstel tap’ in en vermeerder het aantal met de knop ‘+’

  • Op druk 10x op de knop ‘Bier Amstel tap’.

Producten afrekenen

Na het aanslaan van alle producten drukt u op de knop BETAALrechts onderin. Kies vervolgens op één van de betaalmogelijkheden:

  1. Pin betaling
  2. Clubkaart
  3. Knip
  4. Wegboeken: Breuk& Bederf & bar- en keukenconsumpties, commissies enz.
  5. Koffiekaart
  6. Munten uit wedstrijdsecretariaat

Ad 1. Pinbetaling

Druk op de knop “PIN” en de klant kan gaan pinnen.

Ad 2. Clubkaart

Leg de Clubkaart op de kaartlezer leggen (met Sporting logo naar boven, linksonder in het scherm verschijnt het wat nog te besteden is) druk op de knop “Kaart” en bedrag wordt afgetrokken.

Tevens wordt zichtbaar welk bedrag nog resteert.

Ad 3. Knip

Druk op ”Knip” en volg de stappen. Betalen via je mobiel door de bestelling te accepteren via een QR code bij de kassa op de kaartlezer.

Ad 3. Wegboeken

Na het product te hebben aangeslagen, ga naar betalen.

Druk op de knop “Wegboekenen kies vervolgens een van onderstaande knoppen. Kies de juiste categorie en sla aan.

Ad 4. Koffiekaart

Onder de categorie “Warme dranken” dient de te worden aangeslagen en gewoon te worden betaald. Bij de levering van het product alleen de koffiekaart knippen en niet aanslaan op de kassa.

Ad 5. Munten uit wedstrijdsecretariaat

Product op de kassa aanslaan. Ga naar “Betalen” en naar “Wegboeken” en sla aan op de knop “Munten wedstrijd secretariaat”. Het maximum bedrag wat voor een munt kan worden besteed is € 1,75.

Bon Module kassasysteem

Bestelling opnemen en aanslaan.: Deze moet op een bon.
Druk op
“Betaal, en daarna op “Bon”.
2 opties: “Nieuwaan maken of op bestaande bon.
Nieuwe aanmaken: druk op
“Nieuw”.
Naam van persoon of groep invullen (kan ook een kleur geven) daarna opslaan. Bestelling op de bon zetten: druk op Zet op bon”.

Vervolg op de zelfde (bestaande) bon.
Opnemen /
“Betaal/ “Bon”.
Op bestaande bon drukken welke reeds eerder is aangemaakt. Zichtbaar wat er reeds staat en wat er bij komt.
Druk op
Zet op Bonen de bestelling wordt toegevoegd.

Bon afrekenen.: Kan ook apart.
Druk op
“Saldoen daarna op Bonga naar gewenst bon. Betaal opties kiezen.
Voorschot kan invoegen: bij klanten instelling zelf aanmaken. Daarna weer verder met betaal opties.